این نمایشگاه ساعت  14 به وقت جاکارتا در محل گالری تامان مرزوقی افتتاح گردید.

درمراسم افتتاحیه حضور گرم و صمیمی مردم هنر دوست اندونزی استقبال بی نظیری را بجا آوردند.
در این مراسم دکتر صفاخواه مسئول و هماهنگ کننده برگزاری نمایشگاه به ایراد سخنرانی پرداخت. وی در مورد جایگاه حضرت علی علیه السلام فرازهایی ایراد کردند و از احادیث نبوی استفاده نموده و حدیث معروف نبوی را که: مقام حضرت علی و محمد همانند مقام هارون و موسی بوده و... در ادامه از برگزاری نمایشگاه ابراز خرسندی کردند.

 


در ادامه دکتر عمرشهاب رئیس مرکز علمی و دینی اندونزی به سخنرانی پرداخت. بعد از ایشان سفیر ایران  در اندونزی و سپس دو تن از علمای آن شهر در خصوص هنر و تاثیر آن در نزدیکی فرهنگ کشورهای اسلامی صحبت کردند.
مجتبی سبزه در سخنانی کوتاه از حضور خویش در بین مردم مهربان و هنر دوست اندونزی ابراز خوشحالی کرده و به طرح رسالت هنر پرداخت. وی با بیان این نکته که بلیغترین زبان بین همه انسانها زبان هنر است. علی الخصوص که با اعتقاد و همدلی نیز همراه باشد می تواند رسالتی بسیار شگرف ایفا نماید چرا که همه انسانها فطرتا از زیبایی و اندیشه لذت می برند و به آن ارج می نهند.
بعد از مراسم افتتاحیه حضار از تابلوها دیدن کردند اما علاقه زیاد آنها به چگونگی خلق اثر باعث شد که استاد مجتبی سبزه به برگزاری ورک شاپ بپردازد . این  کارگاه برای مردم آن کشور بسیار جذاب و دلنشین بود.
حضور رئیس دانشگاه هنر اندونزی در افتتاحیه و دیدن ورک شاپ باعث گردید تا مراسم سخنرانی و برگزاری ورک شاپ آموزشی در دانشگاه هنر اندونزی با شور و هیجان مضاعفی برگزار گردد.
استقبال گرم اساتید و دانشجویان از کارگاه آموزشی به خلق دو اثر خوشنویسی و یک اثر نقاشی خط  توسط استاد انجامید که بعنوان یاد بود در همان محل در معرض نمایش قرارداده شد , ضمن اینکه  در این بین استاد به معرفی فرهنگ و هنر ایرانی نیزپرداخت.
در روزهای بعد نشستهایی پیرامون هنر و فرهنگ دو کشور با حضور رایزن فرهنگی و خوشنویسان کشور اندونزی نیز برگزار گردید.

 

طراحی و تولید: گروه زند

Template Design:Dima Group